Autá budúcnosti? Alebo všetko staré do šrotu.
Přečetl jsem si článek v jednom časopisu a musím mu dát za pravdu... Tohle je jedna z možných variant naší budoucnosti:
Je ráno, 8.4.2032. Zazvonil mi můj nový mobil který zvládá už 15 mpix, má 18 milionů barev na displayi a dokáže hlas přenášet v stereo kvalitě. Mimo jiné má i budík.
Jedu si dnes pro nového miláčka. Na objednaného golfa VIII. generace čekám už měsíc. Dodací lhůty jsou děsné. Objednával jsem si do něj vyhřívané čelní sklo. Je to verze sport. Jedna z nejvýkonnějších, jaké jsem si mohl objednat. Stojí 1.350.000,-. Motor je kombinace turba a kompresoru. Z litrového výkonu dostali 70 koní, což je tak akorát na dvouválec. Auto s tímhle motorem upaluje rychlostí až 127km/h. Stejně se snížila rychlost na dálnici na 120, tak mám ještě výkonovou rezervu. Na 120 se rozjíždím 25 vteřin. Auto má redukovanou váhu na 2.25 tuny. Je jedno z těch lehčích.
Už se na něj těším.
Volám taxika. Odveze mě k dealerovi VW.
Na silnicích panuje poklidná atmosfera. Vláda zelených zatížila daněmi vyšší obsahy jak 1,5 litru a tak jen sem tam vidím nějakého toho veterána v rukou zhýralého milionáře. Ono platit ekologickou daň ročně vyšší jak cena celé té stařičké hromady železa se nikomu moc nevyplatí. Američani jsou zlí, mají více jak dvoulitrové motory, a dokonce jich má většina obsahpřes tři litry! Budou se smažit v pekle...
U dealera si dávám kávu, než mi mého nového miláčka připraví. Nastal nějaký problém e softwarem a tak dělají restart řídící jednotky. Od doby kdy se VW spojil s Microsoftem, to není vyjímečný jev.
Obdivuji nového passata. Je v něm klasický tříválcový motor 1,4 TCiD na řepkový olej. Motor prý uděluje vozidlu slušnou dynamiku i s váhou lehce pod tři tuny. Kategorie řidičských průkazů se musely posunout. Dříve stačilo do tří a půl tuny na osobní vozidlo, ale třeba takové mondeo váží již dnes 3,2 tuny a když si tam sednou tři lidi, tak už by ho nesměl skoro nikdo řídit. Jenže mondeo je amrické auto a tam je motor 1,7 a to se nikomu nevyplatí, mají ho hlavně milionáři. Nemám je rád. Vždy na dálnici jedou kolem 140 a pokaždé mě předjedou.
Passat má výkon 60 koní, ale zdrcující kroutící moment 140 nm.
V muzeu jsem koukal na passaty, které měly dokonce 2,5 litru, ale to bylo neekologické. Ještě že to zakázali.
Dostal jsem kartuod nového auta. Úžasná osmnáctipacová paprsková kola s obutím 155 na 60 dávají vynikdnout tomuto vozidlu. Hrnu se za volant.
Golf má za účelem snížení emisí automatickou převodovku.
Nutností je GPS instalované za účelem řízení vozidla. Přesně ví jaká je kde maximální povolená rychlost a víc vás tam nepustí. Radar sleduje situaci před vámi a brzdy vlastně máte jen jako nouzové řešení. Protiprokluz, ABS a kdoví co ještě vám hlídá vaši bezpečnost...
Auto snů.
Při mé výšce lehce přes dva metry mi trochu vadí středový panel s ovládáním autorádia, po pár kilometrech si na to zvykám.
Cesta mi celkem utíká. Nohu mám pořád na plný plyn. Auto jede na maximální povolenou rychlost, semafory jsou zrušené. Všichni jezdí napojení na GPS a proto nejsou nutné. Ruce mám na volantu položené, vozidlo je řízeno přes satelitní navigaci a já zde mám jen funkci pokud se něco pokazí. Ale to se nestává často. Koukám po ostatních autech. Něteří řidiči si třeba čtou noviny. Taková nezodpovědnost... Co kdyby auto nezastavlo na přechodu? I když se to ještě nestalo, tak co kdyby?
Ještě se zastavím na čerpací stanici. Auto tam nemusí často, má nádrž na 120 litrů. Je to dnešní standart. Spotřeba jde lehce přes 13 litrů. Takže kolem 900 kilometrů na ní ujedu.
Přijíždím domů. Už se těším až z té džungle co je na silních budu doma a v bezpečí. Nějaký chodec přebíhal na červenou. Vím, že po městě jedu pouze 40, ale stejně.
Palubní počítač hlásí Error, co to? To není možné že se auto nevejde do garáže. Vždyť má na délku pouze 5 metrů a na šířku dva, vysoké je maximálně 180 centimetrů. Hmm.... Budu muset přestavět garáž a nebo si vezmu polo, to bych se tam mohl vejít...
___________________________________________________
Kdo dočetl až sem? Přiznejte se. Napadlo mě to, když jsem si vzpomněl, jak před několika lety bylo možné třeba vypnout ABS, to už se dnes skoro nedá. A co stabilizace a protiprokluz? Některé auta to mají vypínatelné, ale od určité rychlosti se to znovu aktivuje. Kde je možnost volby?
Auta rostou a přibírají na váze. Dnešní polo je velké asi jako dvojka Golf. Je opravdu nutné aby auta byla těžkými mastodonty?
Naopak se do nich dávají super silné motory typu HTP, nebo i jiná zvěrstva. 1,4 v octavii je taky výmluvná.
Na začátku jsem psal o mobilu. Dneska mají telefony takových funkcí a přitom je skoro nikdo nevyužije. A tak je to i s tím autem. Spousta serepetiček a pak je to třeba tak složitý, že se na to člověk podívá v tu chvíli kdy auto koupí a pak na to nikdy ani nešáhne. Zvyšuje to cenu a váhu auta, tím pádem i spotřebu.
GPS a spol, policie není třeba, protože nehody nejsou a všichni musí dodržovat rychlost. Represemi to nešlo, půjde to takhle.
Opravdu chceme auta, kde řidič bude jen bezpečnostní systém, který bude jen dohlížet, ale na řízení se nebude skoro podílet? V některých chvilkách to je určitě výborná věc, ale co když i chci s autem zablbnout? Asi to budu muset čipnout, nebo cracknout, aby byla nějaká fun na letišti...
Můj názor, jen do mě.
Kdyby to někdo nepochopil, nenavážím se do VW jako značky, ale do všech výrobců jako celku. Takže na VW, toto nebyl útok na vás.
Přečetl jsem si článek v jednom časopisu a musím mu dát za pravdu... Tohle je jedna z možných variant naší budoucnosti:
Je ráno, 8.4.2032. Zazvonil mi můj nový mobil který zvládá už 15 mpix, má 18 milionů barev na displayi a dokáže hlas přenášet v stereo kvalitě. Mimo jiné má i budík.
Jedu si dnes pro nového miláčka. Na objednaného golfa VIII. generace čekám už měsíc. Dodací lhůty jsou děsné. Objednával jsem si do něj vyhřívané čelní sklo. Je to verze sport. Jedna z nejvýkonnějších, jaké jsem si mohl objednat. Stojí 1.350.000,-. Motor je kombinace turba a kompresoru. Z litrového výkonu dostali 70 koní, což je tak akorát na dvouválec. Auto s tímhle motorem upaluje rychlostí až 127km/h. Stejně se snížila rychlost na dálnici na 120, tak mám ještě výkonovou rezervu. Na 120 se rozjíždím 25 vteřin. Auto má redukovanou váhu na 2.25 tuny. Je jedno z těch lehčích.
Už se na něj těším.
Volám taxika. Odveze mě k dealerovi VW.
Na silnicích panuje poklidná atmosfera. Vláda zelených zatížila daněmi vyšší obsahy jak 1,5 litru a tak jen sem tam vidím nějakého toho veterána v rukou zhýralého milionáře. Ono platit ekologickou daň ročně vyšší jak cena celé té stařičké hromady železa se nikomu moc nevyplatí. Američani jsou zlí, mají více jak dvoulitrové motory, a dokonce jich má většina obsahpřes tři litry! Budou se smažit v pekle...
U dealera si dávám kávu, než mi mého nového miláčka připraví. Nastal nějaký problém e softwarem a tak dělají restart řídící jednotky. Od doby kdy se VW spojil s Microsoftem, to není vyjímečný jev.
Obdivuji nového passata. Je v něm klasický tříválcový motor 1,4 TCiD na řepkový olej. Motor prý uděluje vozidlu slušnou dynamiku i s váhou lehce pod tři tuny. Kategorie řidičských průkazů se musely posunout. Dříve stačilo do tří a půl tuny na osobní vozidlo, ale třeba takové mondeo váží již dnes 3,2 tuny a když si tam sednou tři lidi, tak už by ho nesměl skoro nikdo řídit. Jenže mondeo je amrické auto a tam je motor 1,7 a to se nikomu nevyplatí, mají ho hlavně milionáři. Nemám je rád. Vždy na dálnici jedou kolem 140 a pokaždé mě předjedou.
Passat má výkon 60 koní, ale zdrcující kroutící moment 140 nm.
V muzeu jsem koukal na passaty, které měly dokonce 2,5 litru, ale to bylo neekologické. Ještě že to zakázali.
Dostal jsem kartuod nového auta. Úžasná osmnáctipacová paprsková kola s obutím 155 na 60 dávají vynikdnout tomuto vozidlu. Hrnu se za volant.
Golf má za účelem snížení emisí automatickou převodovku.
Nutností je GPS instalované za účelem řízení vozidla. Přesně ví jaká je kde maximální povolená rychlost a víc vás tam nepustí. Radar sleduje situaci před vámi a brzdy vlastně máte jen jako nouzové řešení. Protiprokluz, ABS a kdoví co ještě vám hlídá vaši bezpečnost...
Auto snů.
Při mé výšce lehce přes dva metry mi trochu vadí středový panel s ovládáním autorádia, po pár kilometrech si na to zvykám.
Cesta mi celkem utíká. Nohu mám pořád na plný plyn. Auto jede na maximální povolenou rychlost, semafory jsou zrušené. Všichni jezdí napojení na GPS a proto nejsou nutné. Ruce mám na volantu položené, vozidlo je řízeno přes satelitní navigaci a já zde mám jen funkci pokud se něco pokazí. Ale to se nestává často. Koukám po ostatních autech. Něteří řidiči si třeba čtou noviny. Taková nezodpovědnost... Co kdyby auto nezastavlo na přechodu? I když se to ještě nestalo, tak co kdyby?
Ještě se zastavím na čerpací stanici. Auto tam nemusí často, má nádrž na 120 litrů. Je to dnešní standart. Spotřeba jde lehce přes 13 litrů. Takže kolem 900 kilometrů na ní ujedu.
Přijíždím domů. Už se těším až z té džungle co je na silních budu doma a v bezpečí. Nějaký chodec přebíhal na červenou. Vím, že po městě jedu pouze 40, ale stejně.
Palubní počítač hlásí Error, co to? To není možné že se auto nevejde do garáže. Vždyť má na délku pouze 5 metrů a na šířku dva, vysoké je maximálně 180 centimetrů. Hmm.... Budu muset přestavět garáž a nebo si vezmu polo, to bych se tam mohl vejít...
___________________________________________________
Kdo dočetl až sem? Přiznejte se. Napadlo mě to, když jsem si vzpomněl, jak před několika lety bylo možné třeba vypnout ABS, to už se dnes skoro nedá. A co stabilizace a protiprokluz? Některé auta to mají vypínatelné, ale od určité rychlosti se to znovu aktivuje. Kde je možnost volby?
Auta rostou a přibírají na váze. Dnešní polo je velké asi jako dvojka Golf. Je opravdu nutné aby auta byla těžkými mastodonty?
Naopak se do nich dávají super silné motory typu HTP, nebo i jiná zvěrstva. 1,4 v octavii je taky výmluvná.
Na začátku jsem psal o mobilu. Dneska mají telefony takových funkcí a přitom je skoro nikdo nevyužije. A tak je to i s tím autem. Spousta serepetiček a pak je to třeba tak složitý, že se na to člověk podívá v tu chvíli kdy auto koupí a pak na to nikdy ani nešáhne. Zvyšuje to cenu a váhu auta, tím pádem i spotřebu.
GPS a spol, policie není třeba, protože nehody nejsou a všichni musí dodržovat rychlost. Represemi to nešlo, půjde to takhle.
Opravdu chceme auta, kde řidič bude jen bezpečnostní systém, který bude jen dohlížet, ale na řízení se nebude skoro podílet? V některých chvilkách to je určitě výborná věc, ale co když i chci s autem zablbnout? Asi to budu muset čipnout, nebo cracknout, aby byla nějaká fun na letišti...
Můj názor, jen do mě.
Kdyby to někdo nepochopil, nenavážím se do VW jako značky, ale do všech výrobců jako celku. Takže na VW, toto nebyl útok na vás.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář